Situace s cestování a dovolenou se díky pandemii koronaviru neustále mění. Největší cestovní agentura Invia však vydala přehlednou stránku, kde klienti, kteří již mají svůj zájezd zakoupený najedou na jednom místě všechny informace o tom jak při rušení zájezdů postupovat v závislosti na termínu jejich odletů.
Všechny klienty CK lze rozdělit do několika kategorií
Obsah
Chci zájezd zrušit a dostat zpět mé peníze
Bohužel aktuální situace nemá v cestovním ruchu obdoby a výklady různých cestovních kanceláří, právníků i institucí se velmi liší. Platí jen, že stornopoplatek je ve smlouvách v případě odstoupení formulován jako „výše aktuálních skutečných nákladů CK„. Tato částka je někdy velmi vysoká a vyplatí se tak raději vzít poukaz.
Brzký odlet v řádu dní až týdnů
Ideální je změnit termín Vaší dovolené. Pokud Vám žádný nevyhovuje vyplňte stornovací formulář v odkazu viz výše.
Chci si převést již zaplacenou částku na budoucí dovolenou
Pokud nevíte kam, ale chcete jen někam v budoucnu odletět umožňuje Invia ve spolupráci s pořádajícím CK vystavení poukazu s dlouhou splatností. Tento poukaz (voucher) je pojištěn proti úpadku CK.
Chci převést zálohu na poukaz, budu muset něco platit?
Při převedení zaplacené zálohy na poukaz dojde k dohodě o narovnání vzájemných vztahů s cestovní kanceláří a není tedy třeba hradit budoucí platby vyplývající z původní smlouvy o zájezdu či další služby v cestovní smlouvě.
Musím doplatit Chytrou zálohu?
Chytrá záloha u Invie je vlastně předplacení prvního doplatku. Rozpis plateb smluvený ve Smlouvě o zájezdu je ovšem nutné dodržet.
Invia také nabízí možnost vyplnění formuláře a dořešení Vašich problémů telefonicky. Pokud jste tuto možnost využili budeme rádi pokud své zkušenosti s řešením přes telefon napíšete do komentářů pod tento článek. Pomůžete tak ostatním cestovatelům. Děkuji.